EM - Anläggningen

Anläggningen förtjänar ett eget inlägg. Det var verkligen ett fantastiskt ställe som Sandra och jag besökte även 2013, men då utan Annie. Stället ligger 15-20 minuter utanför Wien, mer bestämt Wiener-Neustadt. Det ägs av Familjen Schulz och hela stället andas reining. Här föder man upp alltifrån kommande reiningstjärnor till att hålla EM. Man har några hundra hästar här. Man har självklart en egen hemsida; http://www.westernstar.at/ 
 
Här är bilder jag själv har tagit:
 
Här syns båda ridbanorna. Den som är mest skymd, till höger, var till för framridning. Den till vänster tävlades det på. 
 
Tävlingsarenan med vy bort mot parkeringen och gäststallar. Tältstallet där Annie stod syns som ett vitt fält bakom traktorn. 
Kontoret/Sekretariatet och i hörnet, till höger i bild (syns ej) låg restaurangen/baren och det var där vi häckade på kvällarna. :)
Restauranten/baren (Ridbanorna är bakom mig)
 
Framridningsbanan med vattensprinklers i taket! Helt underbart för hästar och ryttare när det var så hett.
 
 
Anläggningens egna hästar.
 
Det är väldigt vackert runtomkring, men stället ligger som i en gryta och blir följdaktligen väldigt varmt.
 
Deras egna stall var väldigt annorlunda mot våra här hemma. Mer... exotisk. 
Hästarna kunde välja att vara inne, eller ute. Här stod en del hingstar men just när jag passerade hade dom nog siesta. :)
 
Vi gick en del promenader runt området med Annie. Det kändes som om vi var i en bubbla, en helt annan värld på något sätt. 
 
Lite bus hann vi allt med också. Jag visar inte kortet på hur Sandras lår såg ut efter den här barbackaturen, men ni kan nog tänka er...
 
Liksom att byta skor. En var lite lös och jag påtalade detta för min syster som envetet påstod att jag hade fel, men när det gäller sådant så ska hon lita på mig. =D 
 
Måttligt road. Det var *grymt* varmt, men hovslagaren var en härlig personlighet som nog tyckte det var lite roligt med 2 blonda tjejer med en liten häst. ;)
 
De svenska hästarna fick stå tillsammans och vi hade norska och finska precis mittemot. I boxen till höger om Annie stod en Tjeckisk häst. Ett otroligt grinigt sto som gärna ville mucka med Annie, men hon gjorde som hon brukar. Ignorerade. 
 
Matdags!
 
Alla tyckte inte att det var varmt. Vi var flera som trodde detta var en riktig häst - tills vi kom nära. :p 
 
En av alla de troféer som skulle delas ut under veckan. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0