How to do - or perhaps not to do...?

Det här med att få tagit fina kort på lilla Annie har visat sig vara en smula... Besvärligt. Varken min syster eller jag har jordens bästa kameror, så ni kan förstå att vi blev glada när världens bästa svägerska M lånade ut sin!

Sandra hade suttit hemma och lärt sig kameran genom att vifta med fingrarna framför den. Jo, det är sant. ;-) Det gäller att ha koll på ljus och skärpa och meningen var att jag skulle lära mig samma saker på 2 minuters genomgång i stallet... Eeehhhhh.... Hmm..

Vi drog med oss stallmatte på sin Betti och Annies "pojkvän" Walle med matte Lisette. Walle bor i lägenheten mitt emot Annie och dessa 3 djur går numera i samma hage och det innebär att denna Walle får agera pojkvän till båda tjejerna. Det är liksom inte så noga anser dom. Systrar ska väl dela?? Och Walle, han fattar inte mycket så han kliar den som står närmast.

Den här dagen valde solen att lysa på oss med besked vilket underlättade vår fotosession betydligt. Hästarna snyggades till (nåja, det får ju finnas gränser) och släpades med ut i paddocken. I stort sett badade hela paddocken i sol förutom en snutt uppe i ena hörnet. Och där visade det sig att det inte var så lätt att få till bra kort.


"Knat och stret - här finns ingen chans att bli feeeet!!!"

Dagen till ära hade Annie fått sin svans utsläppt. Vi brukar ha den flätad så den ska hålla sig fin till tävlingar. Eller till ett tillfälle som detta. ;-)
Nackdelen med att rida i paddocken den här dagen var absolut dammet! Jisses, vad 3 hästar kan dra upp mycket. Det är lagom kul när det knastrar i munnen av sand..


"Vafför har inte JAG några sun goggles?! VA?! Ser du nu, jag måste blunda...!"


"Ett Två... Ett Två... Hmm.. Varför räknar man såå?"


"Du, jag KAN detta. Jag HAR varit med förr och vi ska INTE svänga här."


"Tjingeling...!"


"Ha! Tänk att jag klarade mig från att välta! Denna gången med.."


"Jaha...? Jag trodde jag var en REININGhäst, men vad vet jag..."

Efter en stund var det dags för "pilotbyte", och Sandra tog över spakarna en stund. Och i och med det så blev det oxå lite mer action på bilderna!


"Asså! Fatta! Varför ska man stå på SAMMA fläck och bara snurra?! Fast.. Det är rätt kul... ;-)"


"Shit!! Vad HALT!"


"Eh, du ser grinden? Va? Du ser GRINDEN!!??"


"Hmm... Jag SER maten, men kommer inte åt den. Måste tänka..."
*skryt*


"Såååå tlööööött....."

Osså får jag visa några bilder på Annies kompisar med. Rätt ska vara rätt. Liksom.


Betti och stallmatte utför en spin. Ni ser vad damm det drar upp.. Fast det är en rätt cool effekt. ;-)


Betti visar att gammal är äldst. Så det så.


Yyeehhaaa!! Walle har satt normen på hur fort man kan springa. Utan att välta.


...Och hans matte på vad man kan göra med sin häst. "Think outside the box"

I och med detta var sedan vår fotosession över. För den här gången. Förhoppningsvis kan vi göra om det under sommaren. Och då kanske vi kan bytas om lite så Annie får stå på Walle, Sandra spinner stallmatte och Lisette... Ja, Lisette är Lisette! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0