Träning - Helene Hokkanen

Mot slutet av Mars (om jag inte minns alldeles galet) så fick jag veta att en duktig tränare, Helene Hokkanen, skulle komma till Långås och träna de som ville vara med. Det här skulle vara ett pass och det var mitt i veckan.
Sandra frågade mig om inte jag ville vara med då jag inte tränat för någon på väldigt länge och vi har haft oturen att "vår" tränare, Anders Josefsson, flyttat till Frankrike.

Sagt och gjort! Jag bokade upp Annie och mig på ett pass och såg verkligen fram mot det hela. Det visade sig vara ett misstag... =/ Man har ju hört talas om att alla tränare och elever inte passar ihop, men att det skulle vara på det där sättet...?

Annie var en "Good Sport" och kämpade tappert på, men hur vi än försökte så fick vi inte till det. Överhuvudtaget! Ingenting fungerade. Hästen gick som en kratta och jag red bakvänt och tokigt och hur stackars Helene än försökte hjälpa oss så blev det aldrig bättre innan passet var slut. Det fanns ett par ljusglimtar trots allt. Hon visade mig några övningar som jag har använt lite grand sedan dess.

När hästen var inställd och iordninggjord så gick jag tillbaka ner till ridhuset och kikade på de andra. Plus att jag fick lite fika! Mums!

Vi kom fram till efteråt att vi helt enkelt inte passar ihop med den här tränaren så jakten på en ny har inletts...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0