Annie med bollen...

En dag kom jag till stallet som vanligt. På plats var redan bästa tjejerna Lisette och Linn. De har varsin unghäst dom med. Lisette har en jättevacker Haflinger valack på 3 år som heter Warsteiner (ja efter ölen...) men kallas för Walle och Linn har en urläcker Halvblod/Travarae korsningssto på 2,5 som heter Labell. Labell har inget eget smeknamn utan det blir lite vad det blir. Bubblan var det nog tänkt, men kärt barn har ju många namn så... ;-)
När jag hämtade in Annie från betet undrade de om vi skulle rida och greja med våra hästar ihop nere i ridhuset? Ja, det är ju alltid kul med lite sällskap. Egentligen hade jag tänkt rida ut, men det är väldigt roligt att prata med dessa 2. Så ridhuset blev det!
Jag hade redan suttit upp på AnniePannie och begav mig ner. De andra skulle inte rida utan de skulle göra lite markarbete med sina 2. Båda är duktiga på att lära sina hästar ligga, buga och allt annat en häst "måste" kunna.

När vi väl stod i ridhusöppningen blev Annie först lite osäker som sedan övergick i någon typ av "den-kommer-döda-mig"-skräck!!!!! Vad hon såg..............??? Ja... Det är ju såhär att Lisette har en väldigt godmodig liten herre. Walle är med på allt som Lisette vill. Ibland kan han behöva en övertalning, men rädd är han då rakt inte! Tidigare hade Lisette lagt en boll i ridhuset som hon använt för att stimulera och leka med sin häst. Det var denna boll som Annie var absolut helt säker på skulle ta livet av henne! Och inte bara en gång utan säkerligen igen och igen...
Slutligen kom vi in och jag bestämde mig direkt för att bollen skulle uppsökas. Jag gillar inte hästar som blir rädda för saker som inte är något. Jag vill gärna ha en lugn och trygg häst. Även om Annie har blivit bättre så har hon fortfarande sådana här exter för sig då och då.
Efter några HÖGST tveksamma varv så gick hon fram och blåste på bollen. Efter lite mer "övertalning" så insåg hon att den var ju faktiskt inte alls farlig! Den var ju KUL!! Och man kunde sparka på den! Och sparka på den.. Och sparka på den.... Efter en stund var den varken rolig eller farlig. Efter en stund var den bara "vanlig" rosa igen... Rosa?! Ja, det är ju *Lisettes* boll! Såklart den ska vara rosa! =D

Jag hade en fin bild på Annie med bollen men den vägrar ladda upp. Bilden finns att se på min FB sida bland korten. Det är det enda kortet med en rosa boll på så det går inte att missa... *haha*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0