Vinterkort och linslusar...

Häromdagen tänkte jag att jag skulle ta med mig lilla kameran ut till hagen och ta kort på lilla tjejen och hennes eh.. något större större syster.

Att ta kort på dessa båda flickor skulle visa sig vara en rätt så utmanande sak. De vill så gärna så gärna vara med. NÄRA! "Kan man få ligga i knät?" "Eller bara få krypa intill då??" "Snäääääääälla??!!!"

Jag backar för att ta kort och de.. Tja, de följer liksom med. ÄNDA fram till kameran. "Vad är det du håller i handen?" "GODIS??!" "Tänker du äta det själv eller bjussar du??" "Aha, det var inte godis. Strunt samma, jag står här ändå." *suck och DUBBELsuck!*


"Vad gööör du???"


"Jag vill vara med!! Det fattar du väl?"


"Hmmm.... Kan inte vara godis. Luktar ju inget. Kan det gå att äta ändå? Kanske ska försöka???"


"Du får väl med min snygga profil nu, va?"


"Alltså, du får ursäkta min odrägliga LILLAsyster. Hon är inte "right in her head". Fast om du nu HAR något smaskigt så kan väl jag få först? Väl??"


"Asch, jag blir ju trött av att tigga. Schååå.... jag tror.... jag schhhomnar en schtuund................ *zzzzzzzzzzzz*

Efter mitt (misslyckade) fotoförsök så tog jag med lilla "Skrållan" in en stund i stallet. Det skulle ridas och pysslas lite. Man måste nämligen klappa henne under hakan. Det ääälskar hon!
Sötisen nästan rusade ur hagen (det kom "farliga" joggare på vägen...), kom på sitt misstag (hennes människa blir inte glad vid sådana häftiga känslouttryck), tvärstannade precis utanför och... kör ner mulen i snön... Och blåser! "Jippi!! Vad KUL!"


"TITTA!!! Jag har gjort ett hål i SNÖN!!! Åååh, vad "joligt"!! JIPPIE! Undrar om man kan göra fler???"


"Ska du ta FLER kort? Ok, då. Här är min bästa sida."


"Oooj då... Nu blev jag sådär... schööömnig.... igen.... *zzzzz*


"Oopps. Nu vaknade jag igen! Du ser att jag skrattar åt dig va?? Bara så du vet... *haha*"


"Hmmmmm... Undrar om man kan blåsa små hål i snön här med? Nej, det gick inte. Den var för hårt packad. Typiskt..."


"Men! Kan vi gå hem snart!? Det var ett fasligt fotande. Vi kanske ska byta? Ska vi det, va??"

Annie gillar snön! Hon vill gärna klättra lite över snövallarna. Man skulle kunna gå runt, men det tycker hon är totalt onödigt. Det är liksom ingen sport. Juee....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0