Lera och bad?

Nu tror ni säkert att jag är helt tokig. Inte badar jag lilla prinsessan när det är såhär kallt? Svaret är *absolut inte*, men jag hittade några ganska roliga kort från i höstas när hon lekt med sina vänner ute i hagen och kom in helt nersmutsad och prickig. Först tänkte jag bara borstat av henne, men så upptäckte jag att där fanns lera på platser jag inte ens visste att en häst hade. ;-) Så in i badet med lilla tjejen.
Bad, det är absolut något som hör hemma på Annies "NOT-to-do-lista". Eller åtminstone "dislike-listan". Bada anser Annie är förenat med livsfara. 1) Man blir BLÖT! Och ja, det kan vara farligt. Man har väl hört talas om stackars intet ont anande hästar som drunknat? (Sedan att det kanske är i ett kärr hör inte hit! Vatten KAN vara farligt!) 2) Man fryser! MINST lika farligt! Man kan faktiskt frysa ihjäl. Det har Annie minsann också hört talas om. (Ja, om det är massor av minsugrader ute...) 3) Man blir BÅDE blöt och fryser!!! Ja, det kan inte NOG poängteras att det finns absolut inget som kan anses vara bra med att bada. Och ÄNDÅ envisas hennes människor med att man *måste* bada. Och vart står det att man MÅSTE??? Det har inte Annie hört talas om. Så det så!

Trots Annies ovilja så blev det bad. Och hon blev både ren och luktade gott efter lite schamponering. =D


Före badet... "Usch och fy! Jag vill ju inte... Faktiskt! har inte en liten hästapålle någon röst alls?? Jag röstar NEJ! hallå? Nej, nej och NEJ!!"


"Nehej, inte hade jag någon chans idag heller... Hallå??! Jag FRYSER här! Det var ju det jag sa... Juuuuu..."


"Kolla! De gör något kul därute! Jag vill gå uuuut!!!"

Hmm.. Och så blev hon ju så ren och fin. För att dagen därpå se ungefär likadan ut. Hämnd? Tja, vem vet. Annie själv säger då rakt inget! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0